• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
5
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

۵۷۸ پایگاه تابستانه دانش‌آموزی در استان تشکیل می‌شود

  • کد خبر : 25974
  • 10 خرداد 1401 - 10:12

مدیرکل آموزش و پرورش استان، از تشکیل ۵۷۸ پایگاه تابستانه در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان خبر داد و گفت: در نظر داریم در فصل تابستان برنامه‌های بانشاط و هدفمندی در این پایگاه‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان به‌وجود بیاوریم. به گزارش میلکان، سلمان محمدی در اولین نشست کارگروه قرارگاه جهادی عدالت […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان، از تشکیل ۵۷۸ پایگاه تابستانه در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان خبر داد و گفت: در نظر داریم در فصل تابستان برنامه‌های بانشاط و هدفمندی در این پایگاه‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان به‌وجود بیاوریم.
به گزارش میلکان، سلمان محمدی در اولین نشست کارگروه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی استان که با حضور سازمان‌های مردم نهاد در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، مدارس را هسته محلات شهر دانست و افزود: آموزش و پرورش در همه محلات مدرسه دارد که با هم افزایی دیگر نهادها مانند کانون های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانیم از این مدارس در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و جوانان برای تشکیل پایگاه تابستانه استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که باید ظرفیت و امکانات مدارس مانند سالن‌های ورزشی آن‌ها در فصل تابستان برای ایجاد شور و نشاط در اختیار دانش‌آموزان محله قرار گیرد، گفت: براساس اسناد بالا‌دستی مانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت باید به تربیت تمام ساحتی بچه‌ها از جمله ساحت‌های تندرستی، سلامت‌روان، مسائل دینی و عبادی، تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی، مهارت‌های فنی و حرفه ای با هدف آموزش کارآفرینی و دیگر ابعاد تربیتی توجه کنیم و برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان درکنار ایجاد شور و نشاط و سرگرمی هدفمند نیز باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه، توجه به هویت ملی که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با معلمان مطرح کردند را یکی از محور برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان عنوان کرد که باید در دستور برنامه‌ریزان درکنار توجه به شادی و برنامه ورزشی، هنری و فرهنگی قرار گیرد .

محمدی گفت: در کنار مدارس منتخب باید از تمام ظرفیت و امکانات نهادها و ادارات دیگر مانند کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌های‌دانش‌آموزی، پژوهش‌سراها، سازمان بسیج دانش‌آموزی، هلال احمر و دیگر نهادها در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان استان کمک بگیریم.

وی هم‌چنین یکی از برنامه‌های‌ آموزش و پرورش را انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت آموزی دانش‌آموزان در فصل تابستان عنوان کرد و گفت: استعداد‌یابی و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین محورها و اهداف برنامه‌های تشکیل پایگاه‌های تابستانه غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

محمدی در پایان راهبرد تشکیل پایگاه تابستانه غنی سازی اوقات فراغت را اجرای عدالت در سطح تمام محلات و شهرک‌های استان دانست و پیش بینی کرد: در این پایگاه‌های تابستانی بیش از ۹۰ هزار دانش‌آموز ساماندهی و مشارکت کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=25974
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه
  • 213 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.