• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0

کرمانشاهی‌ها منتظر هوای سرد باشند

  • کد خبر : 43167
  • 29 مهر 1403 - 12:29
کرمانشاهی‌ها منتظر هوای سرد باشند

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: براساس پیش‌بینی هواشناسی، استان کرمانشاه در هفته جاری هوای سردی را تجربه می‌کند. به گزارش میلکان به نقل از تسنیم، محمدعلی زورآوند اظهار داشت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی در هفته جاری، عبور امواجی کم رطوبت از جو منطقه، به تناوب سبب افزایش ابر و وزش باد در سطح استان […]

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: براساس پیش‌بینی هواشناسی، استان کرمانشاه در هفته جاری هوای سردی را تجربه می‌کند.

به گزارش میلکان به نقل از تسنیم، محمدعلی زورآوند اظهار داشت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی در هفته جاری، عبور امواجی کم رطوبت از جو منطقه، به تناوب سبب افزایش ابر و وزش باد در سطح استان می‌شود.

وی عنوان کرد: شرایط مذکو، به خصوص در ساعاتی از امروز و با شدت کمتر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، بارش‌های پراکنده‌ای نیز احتمالاً همراه با رعدوبرق، به ویژه برای نواحی کوهستانی استان در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: وزش باد که طی ساعاتی از امروز تا روز سه شنبه، قابل توجه خواهد بود در نقاط مستعد با گردوخاک محلی نیز همراه می‌‌شود. همچنین متوسط دمای هوا که تا روز چهارشنبه به تدریج و به شکلی محسوس کاهش می‌یابد در دو روز پایانی هفته مختصراً افزایش خواهد داشت.

زورآوند با اشاره به هشدار زرد اعلام شده افزود: دمای هوا از امروز تا اواسط هفته آینده به تدریج و به شکلی محسوس کاهش می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود طی مدت مذکور، متوسط دمای هوا به طور غالب بین هفت تا ۱۰ درجه در نقاط مختلف استان کاهش ‌یابد.

وی عنوان کرد: وزش باد، گردوخاک محلی و نفوذ غبار از مخاطرات این سامانه است که تا فردا ادامه دارد و احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال شکستن شاخه درختان و سقوط اشیا از ارتفاع و کاهش شعاع دید و کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: مخاطره دیگر این سامانه کاهش دما است که تا سه‌شنبه ادامه دارد و کل استان به خصوص نواحی سردسیر را دربرمی‌گیرد و احتمال وقوع خسارت به محصولات کشاورزی، به خصوص محصولات حساس به کاهش دما را به دنبال دارد.

زورآوند با اشاره به توصیه‌هایی در این شرایط عنوان کرد: استحکام و ترمیم سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، اجتناب از تردد و توقف در اطراف ساختمان‌های نیمه کاره و تابلوهای شهری، اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای گروه‌های حساس بویژه بیماران قلبی ریوی و سالمندان، پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به

گردوخاک، تنظیم دمای گلخانه‌ها و مراقبت از محصولات کشاورزی به خصوص کشت‌های زیر نایلون، سرویس و آماده سازی تأسیسات و تجهیزات گرمایشی ضروری است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=43167

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.