• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
5
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

پوشش کامل تحصیلی و عدالت آموزشی از مهمترین اولویت های آموزش ابتدایی استان است

  • کد خبر : 27411
  • 12 تیر 1401 - 10:19
پوشش کامل تحصیلی و عدالت آموزشی از مهمترین اولویت های آموزش ابتدایی استان است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست تخصصی قرار گاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی گفت: پوشش کامل تحصیلی و عدالت آموزشی از مهمترین اولویت های آموزش ابتدایی استان است. به گزارش میلکان، زهرا نجار در نشست تخصصی قرار گاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی که با حضور کارگروه استانی […]

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست تخصصی قرار گاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی گفت: پوشش کامل تحصیلی و عدالت آموزشی از مهمترین اولویت های آموزش ابتدایی استان است.
به گزارش میلکان، زهرا نجار در نشست تخصصی قرار گاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی که با حضور کارگروه استانی این طرح برگزار شد گفت: ایجاد فرصت های برابر آموزشی و یادگیری و یادگیری با کیفیت و پایدار ،نصیب آموزشی یکسان و تمرکز بر رفع نابرابری های آموزشی و فقر یادگیری ، از اصلی ترین اولویت ها و اقدامات آموزش ابتدایی استان است.

وی افزود: فراهم کردن شرایط و فرصت های مطلوب برای یادگیری همه دانش آموزان باید در کانون توجه قرارگیرد و وضعیت موجود شاخص های آموزشی مرتبط با کیفیت یادگیری به دقت مورد پیگیری اعضای کارگروه استانی قرار گیرد.

زهرا نجار دراین خصوص به بخشی از کلام مقام معظم رهبری اشاره داشت که می فرمایند: “اینکه دانش آموز ما در فلان منطقه دور دست ،با دانش آموز ما در فلان منطقه تهران از لحاظ نصیب اموزشی تفاوتی نداشته باشد ،یک اصل است. بایستی کاری کنیم که همه بتوانند از سهم مناسب خودشان در آموزش و پرورش کشور استفاده کنند ،بایستی مدارس ما سطح مدارس دولتی را هم از لحاظ آموزش و هم از لحاظ پرورش ،جوری بالابیاوریم که خود آن دانش آموز احساس اعتماد کند “.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: همه ما باید در اجرای نهضت آموزشی برابر و توسعه عدالت آموزشی سهیم باشیم و در این راستا از ظرفیت‌ها، امکانات بومی و محلی و ایجاد زمینه مشارکت فعال همه ذینفعان برای بهبود عدالت آموزشی استفاده کنیم.

وی افزود : این برنامه ها زمانی موفق است که با توجه به گام های اجرایی آن، مسئولیت‌ها مشخص باشد و تا حصول نتیجه، مورد پیگیری قرار گیرد.

این مقام مسئول در اداره کل آموزش و پرورش ضمن اینکه عدالت در آموزش را از اصلی ترین موضوعات مطرح شده در سند تحول و استناد بالا دستی دانست افزود: عدالت آموزشی زمینه ساز جامعه ای متعالی ،پویا و توسعه یافته است و دستیابی به عدالت ، به معنای عام و خاص آن در راهکار های شماره ۲-۵و ۳-۵ سند تحول بنیادین آمده است.

وی در پایان گفت: تمام مجموعه آموزش ابتدایی باید در خصوص ارتقای کیفیت یادگیری و عملکرد آموزشی و تربیتی دانش آموزان در تمام شاخص ها و ساحت های مطرح شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش احساس وظیفه کنند و در راستای عدالت آموزشی و پوشش تحصیلی دانش آموزان نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=27411
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه
  • 208 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.