• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
7
استاندار کرمانشاه:

وزارت بهداشت به توسعه گردشگری سلامت در کرمانشاه کمک کند

  • کد خبر : 29163
  • 27 مرداد 1401 - 22:12
وزارت بهداشت به توسعه گردشگری سلامت در کرمانشاه کمک کند

استاندار کرمانشاه خواهان کمک وزارت بهداشت به توسعه گردشگری سلامت و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این حوزه در استان کرمانشاه شد. به گزارش میلکان؛ “بهمن امیری مقدم” روز پنج شنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان که با حضور دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رحیمی معاون وزیر بهداشت، علی […]

استاندار کرمانشاه خواهان کمک وزارت بهداشت به توسعه گردشگری سلامت و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این حوزه در استان کرمانشاه شد.

به گزارش میلکان؛ “بهمن امیری مقدم” روز پنج شنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان که با حضور دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رحیمی معاون وزیر بهداشت، علی رضایی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس، دکتر رحیمی معاون منابع وزارت بهداشت ، دکتر قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و اعضای هیئت‌رئیسه این دانشگاه در ساختمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد؛ عنوان کرد: متاسفانه برخی از پزشکان به سمت تخصص های درآمدزا گرایش دارند و این موضوع با سیاست های عدالت محورانه و مردمی وزارت بهداشت همخوانی ندارد و وزارتخانه باید به فکر حل این مشکل باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: کرمانشاه روزگاری مرکز ۵ استان بوده ولی امروز در بسیاری از شاخص ها شرایط مطلوبی ندارد و وزارت بهداشت باید برای جبران این عقب ماندگی ها کمک کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: برخی از شرکت های داروسازی استان، از توانایی تولید و تامین دارو با بهترین کیفیت در شرایط تحریم، برخوردار هستند و باید توسط وزارت بهداشت حمایت شوند.

وی مرزهای مبادلاتی کرمانشاه را ظرفیتی برای واردات دارو در شرايط تحریم خواند و گفت: می توان کمبود برخی اقلام دارویی ضروری مردم مانند سرم را با استفاده از ظرفیت مرزهای استان به شکل کنترل شده تأمین کرد.

اميری مقدم همچنین عنوان کرد: متاسفانه گردشگرانی که برای درمان از طریق مرزهای استان وارد کرمانشاه می‌شوند، راهی دیگر استان ها می شوند که وزارت بهداشت باید با کمک دانشگاه علوم پزشکی بستری را فراهم کند که در همین استان درمان شوند.

وی به مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ۱۰۰۰ میلیاردتومان برای پروژه های حوزه درمان استان اختصاص یافته که می تواند تحول چشمگیری در این حوزه ایجاد کند.

مدیر ارشد استان در ادامه سخنانش خواهان کمک وزارت بهداشت در زمینه طرح هایی مانند نوسازی بیمارستان های هرسین و کنگاور، توسعه مرکز اورژانس بیمارستان محمد کرمانشاهی، تهیه سی تی اسکن بیمارستان گیلانغرب و تامین نيروي متخصص پزشکی برای مراکز درمانی شهرستان ها شد.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=29163
  • نویسنده : بهزاد خالوندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه
  • 125 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.