• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
4
معاون استاندار:

نرخ بيكاري استان با روند اميدواركننده اي در حال كاهش است

  • کد خبر : 8325
  • 13 آبان 1398 - 6:40

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري گفت: نرخ بيكاري استان با روند اميدواركننده اي در حال كاهش است. به گزارش میلکان آنلاین؛ بيست و ششمين كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان كرمانشاه به رياست هدايت حاتمي معاون هماهنگي امور اقتصادي و با حضور رييس سازمان مديريت برنامه ريزي و ساير اعضاي كارگروه برگزار شد. هدايت حاتمي […]

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري گفت: نرخ بيكاري استان با روند اميدواركننده اي در حال كاهش است.

به گزارش میلکان آنلاین؛ بيست و ششمين كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان كرمانشاه به رياست هدايت حاتمي معاون هماهنگي امور اقتصادي و با حضور رييس سازمان مديريت برنامه ريزي و ساير اعضاي كارگروه برگزار شد.

هدايت حاتمي در اين جلسه، از عزم راسخ و اهتمام جدي بخش دولتي، خصوصي، كارآفرينان و سرمايه گذاران به منظور كاهش نرخ بيكاري استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس سند اشتغال استان برنامه هاي لازم مدون، مشخص و تبيين شده و اين تلاش به صورت مستمر در شش ماهه دوم نيز ادامه خواهد داشت.

وي تصريح كرد: نرخ بيكاري استان كرمانشاه در فصل تابستان ١٤ درصد اعلام شد و بر اين اساس فعلا در جايگاه ششم كشوري را از نظر رتبه بيكاري قرار داريم.

معاون استاندار گفت: نرخ بيكاري با شرايط اميدوار كننده اي در حال كاهش است كه با توجه به سهم بيشتر بخش كشاورزي در اشتغال، انتظارم داريم با گسترش فعاليت بخش خدمات، كارگاه ها و فعالان حوزه مشاغل خرد، اين روندكاهشي نرخ بيكاري در برآورد ساليانه نيز كاهش چشمگيري داشته باشد و خروج از جايگاه اول بيكاري كشور را در سال ٩٨ به عنوان دستاوردي ارزشمند شاهد باشيم.

حاتمي از احداث ۱۶ شهرک و مجتمع کشاورزی گلخانه ای، دارويي، دامپروری و شیلاتی به مساحت ۳۳۷۰ هکتار در سطح شهرستان های استان کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان كرد: اين طرح با هدف ایجاد اشتغال پایدار، افزایش بهره وری از منابع آب، تولید محصولات کشاورزی صادرات محور و رونق اقتصادی استان  سبب توليد ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات صادرات محور گلخانه ای و ده هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد.

وي گفت: يكي از راهكارهاي ايجاد اشتغال در شرايط فعلي سال تمركز بر گسترش مشاغل خرد به عنوان راهكاري براي ايجاد فرصت هاي شغلي است.

وي افزود: مجموعه مديريتي، فرمانداران و بخشداران بر اساس تكاليف مشخص شده همت و جديت لازم را براي اجراي طرح هاي پيش بيني شده داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8325

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.