• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
2
مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمانشاه:

مراکز اقامتی غیر مجاز در کرمانشاه باید سامان‌دهی شود/ شناسایی بیش از ۳۰۰ واحد غیر مجاز

  • کد خبر : 40089
  • 20 تیر 1403 - 10:17
مراکز اقامتی غیر مجاز در کرمانشاه باید سامان‌دهی شود/ شناسایی بیش از ۳۰۰ واحد غیر مجاز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: برای حمایت از مجموعه‌های دارای مجوز باید مراکز اقامتی غیر مجاز در سطح استان سامان‌دهی شود. به‌گزارش خبرنگار میلکان، داریوش فرمانی در نشست با هیئت رئیسه جامعه هتلداران کرمانشاه گفت: توسعه گردشگری استان نیازمند هم‌افزایی و همکاری‌های گسترده بین‌بخشی و پیگیری‌های مستمر است. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: برای حمایت از مجموعه‌های دارای مجوز باید مراکز اقامتی غیر مجاز در سطح استان سامان‌دهی شود.

به‌گزارش خبرنگار میلکان، داریوش فرمانی در نشست با هیئت رئیسه جامعه هتلداران کرمانشاه گفت: توسعه گردشگری استان نیازمند هم‌افزایی و همکاری‌های گسترده بین‌بخشی و پیگیری‌های مستمر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: شکل‌گیری تشکل‌های صنفی در حوزه‌های مختلف گردشگری استان یکی از برنامه‌های ما بود که در سال گذشته تقریبا به شکل کامل محقق شد.

او تصریح کرد: بدون شک تشکل‌ها به عنوان نماینده صنف بهتر می‌توانند مطالبات را مطرح و پیگیری کنند و در پیشبرد اهداف توسعه‌ای کمک حال حوزه گردشگری استان باشند.

فرمانی گفت: جامعه هتلداران استان نیز به عنوان یک تشکل مستقل و قوی باید مطالبات این حوزه را پیگیری کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه ادامه داد: در حوزه جامعه هتلداران استان با چالش‌های متعددی از جمله قیمت‌گذاری، تعامل با سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری و فعالیت مراکز اقامتی غیر مجاز  روبرو هستیم که باید در کنار هم برای حل آن تلاش کنیم.

او بیان کرد: متاسفانه فعالیت گسترده مراکز اقامتی غیر مجاز یکی از تهدیدهای اصلی صنعت گردشگری استان است که با توجه به اینکه هیچگونه نظارتی بر عملکرد آن‌ها وجود ندارد آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی به دنبال دارند.

فرمانی با اعلام اینکه ۳۰۰ مورد خانه مسافر غیر مجاز در سطح استان شناسایی شده است، گفت: برای سامان‌دهی این معضل باید درکنار هم به یک نقطه مشترک برسیم و با کمک جامعه هتلداران یک اقدام جدید شروع شود، باید به نوعی سامان‌دهی کنیم تا جایی که امکان دارد این مراکز به سمت دریافت مجوز و فعالیت قانونمند حرکت کنند.

همچنین در این جلسه رئیس و اعضای هیئت رئیسه جامعه هتلداران کرمانشاه دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود را مطرح کردند.

پایین بودن نرخ‌های عرضه خدمات در مقایسه با سایر نقاط کشور و زیان‌ده بودن هتل‌های استان، بالا بودن تعرفه آب و فاضلاب و عوارض شهرداری و مسئله تبلیغات از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=40089

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.