• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
4
معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

مدرسه تابستان در کرمانشاه کلید خورد

  • کد خبر : 27560
  • 14 تیر 1401 - 12:20
مدرسه تابستان در کرمانشاه کلید خورد

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از کلید خوردن طرح مدرسه تابستانی برای جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان خبر داد. به گزارش میلکان، زهرا نجار در خصوص هدف اصلی اجرای طرح مدرسه تابستانی گفت: این یک طرح کشوری بوده که ۲ محور عمده شامل جبران و‌ تثبیت یادگیری و نیز مطالعه […]

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از کلید خوردن طرح مدرسه تابستانی برای جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان خبر داد.
به گزارش میلکان، زهرا نجار در خصوص هدف اصلی اجرای طرح مدرسه تابستانی گفت: این یک طرح کشوری بوده که ۲ محور عمده شامل جبران و‌ تثبیت یادگیری و نیز مطالعه دقیق و یادگیری عمیق است.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: افتتاح طرح مدرسه تابستانی به صورت نمادین در مدرسه شهید محمد رحمان پور به منظور اجرای محور اول این طرح یعنی جبران و تثبیت یادگیری است که به صورت دوره آموزشی فشرده دو ماهه از ۱۲ تیر تا ۱۲ شهریور ماه برای دانش آموزان دور اول و دوم تمام نواحی و مناطق استان بخصوص مناطق محروم و حاشیه شهر برگزار می‌شود.

وی در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های طرح مدرسه تابستانی، خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس‌های تابستانی برای دوره‌ی اول شامل ۲ درس مهم و پایه( فارسی و ریاضی) با ۲ روز در هفته بوده و برای کلاس‌های دوره‌ی دوم نیز با آموزش سه درس اصلی (فارسی ،ریاضی،علوم) و سه روز در هفته خواهد بود که مکمل یادگیری های قبلی دانش آموزان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طرح مدرسه تابستانی برای ۲ دسته از دانش آموزانی که وضعیت قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر کسب کرده‌اند، قابل اجراست، اظهار داشت : همه گیری کرونا و آموزش مجازی برای دانش آموزان مشکلاتی را به دنبال داشت و در روند آموزش و یادگیری آنها اختلالاتی ایجاد کرد، اما با اقدامات جبرانی از جمله اجرای این طرح تا حدودی کاستی‌ها و نقص آموزش جبران خواهد شد و همین امر باعث کسب نتیجه مطلوب‌تری در کارنامه خرداد ماه خواهد شد، در پایان این طرح ارزشیابی‌های لازم از دانش آموزان گرفته خواهد شد و عملکرد و نتیجه کسب شده در این دوره توسط دانش آموزان، جایگزین عملکرد تحصیلی خردادماه آنها می‌شود.

زهرا نجار طرح مدرسه تابستانی را طرحی خدا پسندانه و جهادی دانست و ادامه داد: به طور کلی حدود ۱۸ هزار دانش آموزان دبستانی در سامانه همگام ثبت‌نام شده و آموزش های مکمل و جبرانی دریافت می کنند .

نجار اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های طرح مدرسه تابستانی به طور کامل حضوری بوده و تاکنون بیش از ۵۰۰ پایگاه در استان به صورت شهری و روستا مرکز برای اجرای این طرح ثبت شده‌اند و در صورت دور بودن بعضی از مدارس در روستاهای استان معلم اعزام خواهد شد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه طرح مدرسه تابستانی نگاهی عادلانه در آموزش و یادگیری دانش آموزان دارد، افزود: این طرح در راستای تحقق هدف عملیاتی ۵ و راهکار های ۲-۵و۳-۵ سند تحول بنیادین در اموزش و پرورش می باشد و با در نظر گرفتن اجرای عدالت آموزشی، فرصتی برای همه دانش آموزان در حاشیه شهر و نواحی ومناطق محروم فراهم می‌کند تا مشکلات آموزشی پیش آمده در ایام همه گیری کرونا را تا حدودی جبران کند.

وی گفت: باتوجه به فشردگی اجرای این طرح از تمامی همکاران در حوزه آموزش خواست برای اجرای این طرح تمرکز کامل داشته و نقاط ضعف دانش آموزان را به طور هدفمند شناسایی و مجددا آموزش دهند و در طول این دوره فضای عاطفی مناسب و محیطی امن و صمیمی برای دانش آموزان ایجاد کنند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان در پایان اشاره‌ای هم به اجرای طرح دیگری به نام مطالعه دقیق، یادگیری عمیق برای همه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان در فصل تابستان داشت و افزود: در این طرح تلاش خواهد شد تا از طریق آموزش مجازی و شبکه شاد دانش‌آموزان را ترغیب به مطالعه کنیم و فرهنگ کتابخوانی را ارتقاء بخشیم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=27560
  • نویسنده : عبداله مرادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه
  • 245 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.