• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
2

فقط ۳۰ درصد فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می شود

  • کد خبر : 31282
  • 05 آذر 1401 - 11:03
فقط ۳۰ درصد فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: محیط زیستی که محل و جایگاه زندگی مان است بسیار حائز اهمیت است و قطعاً چالش هایی در این زمینه وجود دارد. به گزارش میلکان؛ احد جلیلیان در خصوص مهمترین چالش های محیط زیستی استان، به معضل گرد و غبار و خشک شدن جنگل های بلوط، برداشت […]

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: محیط زیستی که محل و جایگاه زندگی مان است بسیار حائز اهمیت است و قطعاً چالش هایی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش میلکان؛ احد جلیلیان در خصوص مهمترین چالش های محیط زیستی استان، به معضل گرد و غبار و خشک شدن جنگل های بلوط، برداشت بی رویه از منابع آبی و استفاده از کشت های آب بر و … اشاره کرد.

وی در خصوص آلودگی رودخانه قره سو افزود: متأسفانه بدلیل عدم وجود ظرفیت لازم تصفیه خانه شهر کرمانشاه برای انجام عملیات تصفیه، بخشی از فاضلاب شهر کرمانشاه وارد این رودخانه می شود و این بعنوان یک معضل مهم زیست محیطی تلقی می گردد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مقرر شده است شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه و سایر دستگاه های ذیربط با هماهنگی نسبت به افزایش تعداد پمپ هایی که برای انتقال فاضلاب شهر تعبیه شده است اقدام نماید.

جلیلیان گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مالی بتوانیم مدول دوم تفیه خانه فاضلاب شهری را تا پایان سال ۱۴۰۲ راه اندازی شود که با انجام این رویداد می توان گفت بیش از ۷۰ درصد فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: اخطاریه های زیست محیطی لازم به نهادهایی که در آلایندگی رودخانه قره سو نقش دارند صادر شده است و طی یک مدت زمان مشخص از آن نهادها خواسته ایم که نسبت به لایه روبی رودخانه اقدام نمایند و در غیر این صورت مطابق با ضوابط و مقررات قانونی اقدام خواهد شد و دستگاه های ذیربط به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

مقام ارشد حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه خط قرمز ما و سازمان حفاظت محیط زیست سلامت مردم است خاطر نشان کرد: دغدغه مردم، دغدغه ماست و یقیناٌ با هر شخص یا نهادی که سلامت مردم را در حوزه محیط زیست به خطر بیاندازد مطابق با ضوابط و مقررات برخورد قانونی خواهیم کرد.

جلیلیان افزود: استانداردهای زیست محیطی لازم بر اساس داده های استخراجی از ایستگاه های مستقر در صنایع مهم استان آلایندگی شرکت پالایشگاه کرمانشاه در حد استاندارد و در طی چند سال گذشته بعنوان صنعت سبز معرفی شده اند.

جلیلیان در ادامه درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ محیط زیستی در بین مردم گزارشی را ارائه داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در پایان سخنان خود بیان کرد: با توجه به اینکه حفاظت از محیط زیست بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی یک وظیفه ملی است، از شهروندان عزیز تقاضا داریم در راستای حفاظت از محیط زیست کوشا باشند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=31282

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.