• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
3

جشنواره انگور روستای کندوله کرمانشاه برگزار شد/ جشنواره انگور کندوله در تقویم رویدادهای استان کرمانشاه ثبت می‌شود

  • کد خبر : 43296
  • 05 آبان 1403 - 9:28
جشنواره انگور روستای کندوله کرمانشاه برگزار شد/ جشنواره انگور کندوله در تقویم رویدادهای استان کرمانشاه ثبت می‌شود

به‌گزارش خبرنگارمیلکان، دومین جشنواره انگور روستای کندوله در بخش دینور شهرستان صحنه با حضور مسئولان استانی و محلی و شمار زیادی از گردشگران در محل این روستا برگزار شد. جواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه در این مراسم بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب بر نقش مهم مشارکت روستاییان در […]

به‌گزارش خبرنگارمیلکان، دومین جشنواره انگور روستای کندوله در بخش دینور شهرستان صحنه با حضور مسئولان استانی و محلی و شمار زیادی از گردشگران در محل این روستا برگزار شد.

جواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه در این مراسم بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب بر نقش مهم مشارکت روستاییان در توسعه همه جانبه تاکید شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات متنوعی برای توسعه پایدار روستاییان نیز در استان در دستور کار قرار گرفته است و از آنها می‌خواهیم که خودشان نیز مشارکت داشته باشند.

او گفت: مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی، پرداخت تسهیلات، توسعه گردشگری و بوم‌گردی از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

خجسته تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته در برخی از شاخص‌ها مانند گازرسانی، آبرسانی، احداث راه‌ها و تولید محصولات کشاورزی در روستاهای استان پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است.

جشنواره سیب سرتخت برگزار می‌شود

همچنین غلامرضا شهبازی فرماندار صحنه نیز با بیان اینکه منطقه دینور یکی از قطب‌های تولید محصولات باغی استان است، گفت: سیب در سرتخت و انگور در کندوله ۲ محصول باغی شاخص این منطقه هستند.

فرماندار صحنه افزود: پس از برگزاری جشنواره انگور، برگزاری جشنواره سیب سرتخت نیز در دستور کار قرار گرفته است. سیب سرتخت به واسطه کیفیت بسیار بالا و بافت بسیار متراکمی که دارد به سایر کشورها نیز صادر می‌شود.

او در ادامه به برپایی غرفه‌های عرضه صنایع دستی، سوغات و محصولات محلی و باغی در کنار این جشنواره‌ها اشاره کرد و گفت: باید تعداد غرفه‌های عرضه محصولات روستایی در حاشیه این جشنواره‌ها بیشتر شود تا مردم بتوانند به راحتی خرید کنند.

۷۰۰ هکتار باغ انگور در منطقه دینور وجود دارد

سید امیر هاشمیان بخشدار دینور نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری دومین جشنواره انگور کندوله، گفت: سال گذشته این جشنواره با عنوان انگور کندوله و سیب سرتخت برگزار شد که امسال آنها را به شکل مجزا برگزار خواهیم کرد.

بخشدار دینور افزود: سال گذشته که این جشنواره را برای اولین بار برگزار کردیم، پیام‌هایی از داخل و حتی خارج از کشور دریافت کردیم و همین انگیزه‌ای برای ادامه این جشنواره شد.

او تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت‌های منطقه دینور خصوصا روستای کندوله از نظر کشاورزی، طبیعی، تاریخی و فرهنگی و بالا بردن آمار ورود گردشگران به آن است.

هاشمیان تاکید کرد: در این منطقه ۷۰۰ هکتار باغ انگور با تولید ۵۶۰۰ تن در سال وجود دارد که ۳۲۰ هکتار آن تنها در سه روستا واقع شده که یکی از آنها کندوله است.

جشنواره انگور کندوله در تقویم رویدادهای استان کرمانشاه ثبت می‌شود

همچنین سعید بروشان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه نیز در حاشیه این جشنواره گفت: خوشبختانه دومین جشنواره انگور کندوله با استقبال بسیار خوب مردم و گردشگران همراه بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه افزود: در این جشنواره در کنار برنامه‌های شاد و مفرح بیش از ۱۰ غرفه عرضه محصولات روستایی از جمله محصولات باغی و کشاورزی عرضه شد که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفت.

او گفت: انگور کندوله از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است و همه تلاش خود را به کار می‌گیریم که این رویداد به شکل سالانه در تقویم رویدادهای گردشگری استان کرمانشاه ثبت شود.

بروشان در خاتمه تصریح کرد: جشنواره‌های عسل صحنه و سیب سرتخت از دیگر رویدادهای در دست اقدام در شهرستان صحنه است که در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=43296

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.