• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
1

تأکید مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بر رعایت مسائل بهداشتی و محیط زیستی در سفر زوار اربعین

  • کد خبر : 28865
  • 20 مرداد 1401 - 18:27
تأکید مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بر رعایت مسائل بهداشتی و محیط زیستی در سفر زوار اربعین

وزیر کشور  برای بازدید از زیرساخت های لازم برای تردد زائران اربعین حسینی به مرز رسمی خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین سفر کرد. به گزارش میلکان؛، در این بازدید که بهمن امیری مقدم استاندار، احد جلیلیان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه و جمعی دیگر از مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشتند، احمد وحیدی […]

وزیر کشور  برای بازدید از زیرساخت های لازم برای تردد زائران اربعین حسینی به مرز رسمی خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین سفر کرد.
به گزارش میلکان؛، در این بازدید که بهمن امیری مقدم استاندار، احد جلیلیان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه و جمعی دیگر از مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشتند، احمد وحیدی برای حضور زائران اربعین حسینی از زیرساخت های لازم و اقدامات انجام شده در مرز خسروی بازدید کرد.

در حاشیه این مراسم، احد جلیلیان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ضمن تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی و به ویژه محیط زیستی توصیه کرد: زائران نسبت به مدیریت پسماندها، از جمله ظروف و مواد پلاستیکی اهتمام ورزند.

جلیلیان افزود: با توجه به نقش هیئت های مذهبی در خدمات رسانی به زوار اربعین، شایسته است این عزیزان با رعایت اصول زیست محیطی و استفاده از ظروف گیاهی و یا تجزیه پذیر به جای ظروف پلاستیک اقدام نمایند تا محیط زیست، این میراث گرانبها را که یک امانت الهی آیندگان نزد ماست بخوبی از آن مراقبت کنیم.

این مقام مسئول گفت: انتظار میرود دستگاه های خدمات رسان به ویژه شهرداری نسبت تعبیه مکان و سطل های مناسب برای جمع آوری ظروف یکبار مصرف در طول مسیر و مکان های خدمات دهی به زوار اقدامات لازم را انجام دهند.

مقام ارشد محیط زیست استان در ادامه خاطر نشان کرد: اقداماتی همچون استفاده از ظرفیت تشکل های زیست محیطی بمنظور پاکسازی طبیعت و ترویج فرهنگ محیط زیستی در بین مردم در ایام سفر زوار اربعین با همکاهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

۲۶شهریورماه امسال مصادف با اربعین حسینی است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=28865

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.