• امروز : جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 25 October - 2024
3

اداره استاندارد کرمانشاه بیش از هزار مورد بازرسی از ترازوهای سبک و سنگین انجام داد

  • کد خبر : 30634
  • 16 مهر 1401 - 11:55
اداره استاندارد کرمانشاه بیش از هزار مورد بازرسی از ترازوهای سبک و سنگین انجام داد

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از انجام یک هزار و ۱۰ مورد بازرسی و کالیبراسیون ترازوهای سبک و سنگین توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان در نیمه اول امسال خبر داد. به گزارش میلکان به نقل از ایرنا؛«مهدی حسین پور» امروز گفت: تمام تجهیزات و وسایل اندازه‌گیری اوزان، از جمله ترازوهای مورد استفاده در واحدهای صنفی […]

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از انجام یک هزار و ۱۰ مورد بازرسی و کالیبراسیون ترازوهای سبک و سنگین توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان در نیمه اول امسال خبر داد.

به گزارش میلکان به نقل از ایرنا؛«مهدی حسین پور» امروز گفت: تمام تجهیزات و وسایل اندازه‌گیری اوزان، از جمله ترازوهای مورد استفاده در واحدهای صنفی و همچنین باسکول‌های جاده‌ای که در سنجش محصولات کشاورزی استفاده می‌شود، به صورت دوره‌ای جهت صحت عملکرد بررسی و تحت نظارت و ارزیابی این اداره کل قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: وسایل سنجش به دو دسته کلی اوزان سبک و سنگین تقسیم می‌شوند که در ۶ ماه سپری شده از سال جاری ۸۰۰ ترازوی سبک مورد استفاده در داد و ستد عمومی مراکز صنفی استان از جمله فروشگاه‌ها، بازار طلا و جواهر، میادین میوه و تربار و سایر بخش‌ها کالیبره شده و همچنین تعداد ۲۱۰ باسکول سنگین جاده ای شامل باسکول‌های سنجش محصولات کشاورزی، محصولات صنعتی نیز بازرسی و دقت و صحت عملکرد این مراکز تایید گردید.

وی تاکید کرد: با توجه به تولیدات انبوه محصولات استراتژیک مانند گندم و ذرت، همچنین جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان، دقت و صحت عملکرد باسکول‌های جاده‌ای در استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا در صورت هرگونه عدم انطباق، وسیله‌های سنجش سنگین (باسکول‌ها) پلمب خواهند شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه افزود: ترازوهای سبک مورد استفاده در مراکز صنفی به طور مستقیم با زندگی عامه مردم در ارتباط است و در صورت وجود هرگونه عدم دقت، این تجهیزات نیز پلمب خواهند شد لذا به شهروندان توصیه می شود در هنگام خرید، به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها که در دید مشتری است توجه نموده و از مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است خودداری نمایند.

حسین‌پور در پایان اظهار کرد: تمام وسایل سنجش استان سالیانه به صورت دوره ای توسط بازرسان آزمایشگاه‌های همکار این اداره کل مورد بررسی و تحت نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=30634

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.