• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
3
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

احیای آموزش در شرایط کنونی حیاتی و در اولویت کاری است

  • کد خبر : 19391
  • 15 اردیبهشت 1400 - 5:59

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در نشست مجازی با معاونین و کارشناسان نواحی سه‌گانه، مناطق و شهرستان‌ها گفت: احیای آموزش در شرایط کنونی حیاتی و در اولویت کاری است. به گزارش میلکان آنلاین، در نشستی که با هدف بررسی وضعیت آموزش و یادگیری در دوره ی ابتدایی و چگونگی ارزشیابی نوبت دوم  و […]

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در نشست مجازی با معاونین و کارشناسان نواحی سه‌گانه، مناطق و شهرستان‌ها گفت: احیای آموزش در شرایط کنونی حیاتی و در اولویت کاری است.

به گزارش میلکان آنلاین، در نشستی که با هدف بررسی وضعیت آموزش و یادگیری در دوره ی ابتدایی و چگونگی ارزشیابی نوبت دوم  و بررسی مسائل و مشکلات آموزشی نواحی و مناطق  تشکیل شد ناهید فضلی ضمن گرامیداشت هفته معلم و تقدیر و تشکر از تمامی معلمان پر تلاش که سفیران امید بخش در گذر از بحران هستند گفت: با ورود به دومین سال زندگی دوران کرونا این بیماری همه گیر مدارس را به تعطیلی کشانده  با همکاری، همدلی و با یک بسیج همگانی آموزش را احیا  کنیم و یادگیری دانش‌آموزان را در این شرایط به نحو احسن بررسی قرار دهیم.

وی گفت : بررسی وضعیت یادگیری و آموزش یکی از مهمترین وظایف معاونین آموزشی است که باید با همکاری و همراهی مدیران، مدیر آموزگاران و راهبران معلمان و شورای مدرسه انجام گیرد.

این مقام مسوؤل در آموزش و پرورش استان تاکید کرد: سنجش یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی به‌صورت فرآیندی بوده و براساس شواهد و اطلاعاتی که در پوشه الکترونیک و پوشه کار دانش‌آموزان گرد آمده و معلمان در طول سال تحصیلی بدست آورده‌اند و براساس ارزیابی‌های عملکردی که در دهه‌ی اول خرداد ماه از دانش‌آموزان انجام می‌دهند، نتایج نهایی را ثبت خواهند کرد.

فضلی افزود: زیان‌های مردودی بیشتر از حد تصور ماست  اما ما دانش‌آموزان نیاز به تلاش را رها نخواهیم کرد و آنانی که موفقیت تحصیلی را کسب ننموده‌اند و نتایج ارزشیابی‌ها در پایان نوبت دوم نشان دهد ، به دلایل گوناگون؛ دچار نقص آموزشی در یادگیری مهارت‌های اولیه  باشند، فرصت جبران در تابستان امسال خواهیم داد.

فضلی خاطرنشان ساخت: ارزشیابی در دوره ابتدایی به صورت کیفی توصیفی است و معلمان با توجه به شواهد و اطلاعاتی که در طی سال تحصیلی جمع‌آوری می‌کنند، ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان را انجام می‌دهند لذا  به شکل سنتی آزمونی برگزار نخواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی استان در ادامه طرح جامع  نقشه یادگیری دانش‌آموزان را در راستای بهبود کیفیت یادگیری و جبران نقص یادگیری معرفی کرد که نگاهی نو به بررسی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان و پوشش دادن دانش‌آموزان نیاز به تلاش بیشتر دارد، نقشه جامع  یادگیری وضعیت کودکان پایه های اول تا ششم در ۴ مقیاس خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر را مشخص می‌کند و به تفکیک منطقه و ناحیه و مدرسه، تمامی دانش‌آموزانی که نیاز به تلاش بیشتری دارند شناسایی شده و با برنامه‌ریزی منسجم طی ماه‌های تیر، مرداد و شهریور فرصت دارند تا آموزش‌های تکمیلی را بگذرانند.

 فضلی در ادامه این ویدئو کنفرانس یادآوری کرد: با توجه به اینکه ستاد ثبت‌نام مانند سال گذشته در معاونت آموزش ابتدایی استان مستقر می باشد و هنوز دستور‌العمل ثبت‌نام دانش‌آموزان به استان ارسال نشده است، جهت بهبود عملکرد ستاد ثبت‌نام سال جدید، مهمترین مسائل ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال گذشته  مورد نقد و بررسی قرار گیرد و معاونین مسائل و چالش‌های سال قبل را احصاء نمایند و با تشکیل کارگروه‌ها جهت رفع مشکلات راهکارهای خود را ارائه نمایند و هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=19391

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.