• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
0
استاندار خبر داد:

آبرسانی به ۳۷۰ روستای استان کرمانشاه طی سه سال گذشته

  • کد خبر : 41731
  • 21 شهریور 1403 - 10:55
آبرسانی به ۳۷۰ روستای استان کرمانشاه طی سه سال گذشته

به گزارش میلکان؛ محمدطیب صحرایی در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهر سرمست و ۵ روستای مسیر با حضور فرمانده بسیج مستضعفین سپاه پاسداران، نماینده شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، و فرماندهان نظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد؛ عنوان کرد: رفع تنش آبی در نواحی شهری و روستایی یکی از […]

به گزارش میلکان؛ محمدطیب صحرایی در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهر سرمست و ۵ روستای مسیر با حضور فرمانده بسیج مستضعفین سپاه پاسداران، نماینده شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، و فرماندهان نظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد؛ عنوان کرد: رفع تنش آبی در نواحی شهری و روستایی یکی از برنامه‌های مهم استان طی دو سال اخیر بوده است که با سرعت بسیار مناسبی در حال انجام است.

وی افزود: هفته گذشته شاهد بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهر کنگاور و بهره‌مندی بیش از ۵۰ هزار نفر از آب شرب پایدار بودیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: امروز هم شاهد بهره برداری از طرح آبرسانی به شهر سرمست و ۵ روستای مسیر بودیم.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته نزدیک به ۳۷۰ روستا در سطح استان از تنش آبی خارج شده‌اند و با ادامه روند جهاد آبرسانی، تا سال ۱۴۰۵ کل استان از تنش آبی خارج می شود.

وی ادامه داد: طرح های آبرسانی استان در دو سطح و در قالب قرارداد با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی علیه السلام دنبال می شود که مرحله اول این قرارداد در حال اتمام است و مرحله دوم این قرارداد با اعتبار ۱۹۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری مشترک استانی و ملی انجام می شود.

آیین افتتاح و بهره‌برداری از آبرسانی به شهر سرمست و ۵ روستای در مسیر شامل روستاهای بیگ رضایی، علیرضاوندی، داربادام، ژاومرک علیا و ژاومرک سفلی با حضور استاندار کرمانشاه و فرمانده بسیج کشور برگزار شد.

برای اجرای این پروژه ۳۴ کیلومتر لوله گذاری شبکه و خط انتقال، ۴ باب مخزن به ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعب و ۲ ایستگاه پمپاژ ایجاد شده است.

این پروژه با ۸۶ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و محرومیت زدایی، اجرایی شده و ۶۵۷۰ نفر جمعیت را از نعمت آب شرب بهره مند می‌کند.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج کشور، سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم، نماینده شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، مدیر کل آبفا استان، فرماندار گیلانغرب و  بخشدار گواور در این آیین بهره برداری حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=41731

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.