• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
5

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به صورت هوشمندانه و مدبرانه انجام شود

  • کد خبر : 9069
  • 23 دی 1398 - 10:07

هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تسهیلات ارزان قیمت تنها راهکار ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از کارآفرینان نیست. به گزارش میلکان آنلاین ؛ حاتمی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که ۲۱ دی با حضور حمید حاجی عبدالوهاب مشاور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد برگزار شد، به لزوم توانمند سازی […]

هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تسهیلات ارزان قیمت تنها راهکار ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از کارآفرینان نیست.

به گزارش میلکان آنلاین ؛ حاتمی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که ۲۱ دی با حضور حمید حاجی عبدالوهاب مشاور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد برگزار شد، به لزوم توانمند سازی و توسعه آموزش با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده مبنی بر کاهش نرخ بیکاری بایستی در مسیر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به صورت هوشمندانه گام برداریم.

حاتمی افزود: متقاضیان طرح های اشتغالزایی باید حداقل توانایی و مهارت لازم را برای موفقیت در یک کسب و کار داشته باشند، زیرا پرداخت تسهیلات به تنهایی نمی تواند سبب اشتغال پایدار، کاهش بیکاری و رونق شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی برخی خطاهای سنوات گذشته را در اعطای تسهیلات کم بهره یادآور شد و گفت: پرداخت تسهیلات به افراد واجد شرایط و دارای صلاحیت سبب می شود کارآفرینان واقعی شناسایی شوند و یقیناً با تسهیل و سهولت فرآیندها می توان پیامدهای مثبتی را غیر از ایجاد تورم و هدر رفت منابع و سرمایه شاهد بود.

وی گفت: بر اساس سند اشتغال استان طرح های ارائه شده در حوزه های جغرافیایی بررسی و مزیت های استان مدنظر قرار گیرد و تحقق این همراه با تسریع در انجام فعالیت های اولویت دار از نظر تسهیلات و اعتبارات و نظارت بر حسن اجرای طرح ها و فعالیت های اشتغالزایی بستر تحقق اهداف پیش بینی شده را فراهم می کند.

حاتمی به ضرورت پیامد سنجی و ارزیابی طرح های پیشنهادی اشاره کرد و بیان داشت: اولویت کاری ما حمایت از طرح های دارای قابلیت، توجیه فنی و علمی و پتانسیل مناسب برای موفقیت کسب و کار است و در این راستا ضمن ارائه آموزش های لازم زمینه توانمند سازی متقاضیان را نیز فراهم خواهیم کرد.

معاون استاندار درادامه این نشست به ضرورت همکاری، تعامل و تلاش بیشتر همه مدیران و مسئولین برای ایجاد اشتغال پایدار به عنوان یکی از اصول ادامه روند کاهشی نرخ بیکاری استان اشاره داشت و تأکید کرد: با تقویت سازوکارهای حمایتی انتظارم داریم همه دست اندرکاران تلاشی بیشتر از گذشته از خود نشان دهند.

وی در پایان جهت گیری جدید کمیته امداد را با رویکرد توانمندسازی افراد تحت پوشش خواستار شد و گفت: افراد تحت پوشش در صورت کسب مهارت و توانایی لازم می توانند به سمت شغل های جدید و با درآمدزایی بیشتر هدایت شوند.

شایان ذکر است در این نشست طرح تشکیل کانون خیرین کارآفرین و اشتغال استان توسط کمیته امداد مطرح و اعضاء در این خصوص به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=9069

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.