• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمانشاه:

حفاظت از منظر جهانی هورامان/اورامانات باید در اولویت قرار گیرد

  • کد خبر : 43129
  • 29 مهر 1403 - 9:25
حفاظت از منظر جهانی هورامان/اورامانات باید در اولویت قرار گیرد

به‌گزارش میلکان، سرهنگ کامیار رحمتی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه با حضور در شهرستان پاوه ضمن بازدید از منظر فرهنگی جهانی هورامان/ اورامانات با فرماندار و رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاوه دیدار کرد. فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه در خصوص این بازدید گفت: با توجه به بازدیدهای انجام شده از […]

به‌گزارش میلکان، سرهنگ کامیار رحمتی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه با حضور در شهرستان پاوه ضمن بازدید از منظر فرهنگی جهانی هورامان/ اورامانات با فرماندار و رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاوه دیدار کرد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه در خصوص این بازدید گفت: با توجه به بازدیدهای انجام شده از سطح شهرستان باید تمهیداتی در خصوص حفاظت از آثار تاریخی و به ویژه بافت ارزشمند منطقه و همچنین افزایش تعاملات با سایر دستگاه‌های این شهرستان اتخاذ شد.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان پاوه جزئی از منظر جهانی هورامان/ اورامانات است، حفاظت از بافت ارزشمند منطقه باید در اولویت همه دستگاه‌ها و مردم محلی قرار گیرد.

رحمتی همچنین با فرماندار شهرستان پاوه دیدار و عنوان کرد: بازدید میدانی مستمر  بافت‌های تاریخی از ضروریات است و به همین دلیل همکاری چندجانبه میان دستگاه‌ها برای حفاظت از میراث‌فرهنگی اجتناب ناپذیر است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه شهرستان پاوه به عنوان بخشی از میراث جهانی هورامان/ اورامانات دارای ظرفیت بسیار بالایی است، افزود: این شهرستان از ظرفیت بالای جاذبه‌های گردشگری برخوردار است و با توجه به مقصد بودن این شهرستان در بحث گردشگری لازم است برای حفاظت از میراث‌فرهنگی منطقه  و فراهم کردن هرچه بیشتر رفاه و امنیت گردشگران تلاش به عمل آید.

رحمتی در پایان خاطرنشان کرد: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه در ۲۴ ساعت شبانه روز با چشمان باز حافظ میراث ارزشمند تاریخی استان است و تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت و همچنین میزبانی ویژه از گردشگران خواهد کرد.

در شهرستان پاوه روستاهای هجیج، شرکان و نجار جزو عرصه منظر جهانی هورامان/اورامانات محسوب شده و و بافت تاریخی شهر نودشه نیز ثبت ملی شده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=43129

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.