• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
0
استانداركرمانشاه:

پروژه هاي مسكن بايد طبق موعد مقرر به بهره برداري برسند

  • کد خبر : 31119
  • 23 آبان 1401 - 23:09
پروژه هاي مسكن بايد طبق موعد مقرر به بهره برداري برسند

استاندار كرمانشاه گفت: بايد تلاش شود تا پروژه هاي مسكن طبق موعد مقرر به بهره برداري برسند و از سوي ديگر نظارت و توجه ويژه به ساخت و سازها متناسب با اصول فني و جلوگيري از سازه هاي غير اصولي جزء وظايف جامعه مهندسين استان است. به گزارش میلکان؛ “بهمن اميري مقدم” در نشست شوراي […]

استاندار كرمانشاه گفت: بايد تلاش شود تا پروژه هاي مسكن طبق موعد مقرر به بهره برداري برسند و از سوي ديگر نظارت و توجه ويژه به ساخت و سازها متناسب با اصول فني و جلوگيري از سازه هاي غير اصولي جزء وظايف جامعه مهندسين استان است.

به گزارش میلکان؛ “بهمن اميري مقدم” در نشست شوراي مسكن استان كه با حضور معاون امور عمراني استانداري، فرمانده سپاه حضرت نبي اكرم(ص) استان، شهردار كرمانشاه، مديركل راه و شهرسازي استان و ساير اعضا در محل سالن جلسات شهيد سليماني استانداري برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهي هر چه سريعتر تعاوني هاي مسكن موضوعي بسيار مهم و الزامي است زيرا بعضي از اين تعاوني ها در گذشته در حق مردم ظلم كردند و عملكرد و فلسفه كاري اين تعاوني ها بايد تعريف شده و تنها براي پروژه اي مشخص باشد.

وي بيان داشت: بعد از اتمام كار هر تعاوني در اجراي پروژه، مناسب نيست كه آن تعاوني براي پروژه ديگري هم به فعاليت خود ادامه دهد زيرا هر تعاوني فقط براي انجام امورات يك پروژه مجوز فعالیت كسب مي كند.

استاندار كرمانشاه خاطرنشان ساخت: وظيفه مديريت استان تلاش براي مسكن دارشدن مردم مي باشد اما نبايد اجازه تخلف به بعضي از تعاوني ها داده شود.

نماينده عالي دولت در استان با اشاره به برنامه دولت مردمي دكتر رئيسي براي اجراي طرح نهضت ملي مسكن، بر تسريع در ساخت اجراي پروژه هاي مسكن در استان تاكيد كرد و گفت: تاخير در اجراي پروژه هاي عمراني و ساخت و ساز باعث افزايش هزينه ها در ساخت و سازها خواهد شد از اينرو همه پروژه ها بايد طبق موعد مقرر به بهره برداري برسند.

وي اظهار داشت: هر گونه اقدام و عمل در كمك به اجراي پروژه هاي مسكن تعهد قانونی و همچنين نزد خداوند متعال داراي اجر و ثواب بسياري خواهد بود.

اميري مقدم در ادامه به طرح ابتكاري استان برای رونق هم‌زمان مسکن، تولید و اشتغال گفت: به منظور کمک به تولید، رونق اقتصادی، اشتغال و همچنین عمران و آبادانی استان، تمام انجمن‌ها و پیمانکاران در قالب تسهیلات متفاوت ساخت و ساز، ملزم به خرید تولیدات استانی می‌شوند.

وي تصريح كرد: بر اساس اين طرح ابتكاري استان كرمانشاه، تسهیلات به جای پرداخت به انبوه ساز، به حساب کارخانه و تولید کننده مصالح و تجهیزات واریز می‌شود تا این تسهیلات به طور کامل برای تامین نیاز پروژه‌های احداث مسکن مصرف شود و در عین حال منجر به رونق تولید و در نتیجه رونق اشتغال و کسب کار شود.

استاندار كرمانشاه افزود: همچنين بر اساس اين طرح، همه پيمانكاران و كارگران در ساخت و سازها بايد بومي باشند زيرا علاوه بر كمك به توسعه عمران و اجراي پروژه هاي مسكن، اشتغال نيز براي ما بسيار مهم و داراي اولويت است.

مقام عالي استان، توجه به ساخت و سازها با رعايت اصول فني را بسيار مهم عنوان كرد و ادامه داد: مهندسين بايد با دقت و آشنايي كامل به دانش و اصول فني در ساخت و سازها به انجام وظيفه بپردازند و همچنين بايد با توانمندي و تجارب خود، قانون مداري را در ساخت و سازها سرلوحه كاري خود قرار دهند.

اميري مقدم تاكيد كرد: چنانچه مشاهده شود كه ساختماني، قانوني و با رعايت اصول فني ساخته نشده حتماً بايد نسبت به پلمب و تخريب آن اقدام كرد و نظام مهندسي وظيفه دارد كه نظارت دقيق در اجراي تمام پروژه هاي مسكن داشته باشد و اگر به اين نتيجه رسيد كه سازه اي بدون رعايت اصول فني ساخته شده بايد به متوليان ذيربط گزارش تا نسبت به تخريب آن اقدام شود.

وي ابلاغ تمام مصوبات شوراي مسكن استان را به تمام شهرداران به منظور در جريان قرار گرفتن مباحث اين شورا لازم الاجرا عنوان كرد.

وي همچنين تاكيد كرد: هم زمان با اجراي پروژه هاي طرح نهضت ملي مسكن در استان، دستگاه هاي خدمات رسان نيز بايد نسبت به انجام زيرساخت هاي لازم در اين پروژه ها اقدام كنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=31119
  • نویسنده : بهزاد خالوندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه
  • 66 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.