• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
3

تاکید فرماندار کرمانشاه بر آمادگی دستگاه‌ها برای فصول بارندگی

  • کد خبر : 30829
  • 24 مهر 1401 - 10:56
تاکید فرماندار کرمانشاه بر آمادگی دستگاه‌ها برای فصول بارندگی

سرپرست فرمانداری کرمانشاه در جلسه ستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بر آمادگی دستگاه‌ها برای فصول بارندگی تأکید کرد. به گزارش میلکان، دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه در جلسه ستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کرمانشاه که در سالن شهید رجایی فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در آغاز […]

سرپرست فرمانداری کرمانشاه در جلسه ستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بر آمادگی دستگاه‌ها برای فصول بارندگی تأکید کرد.

به گزارش میلکان، دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه در جلسه ستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کرمانشاه که در سالن شهید رجایی فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در آغاز فصول بارندگی باید برای تغییرات محسوس آب و هوایی آماده باشیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات احتیاطی در ابتدای فصول بارندگی برای آمادگی در برابر تغییرات جوی است بیان کرد: اقدامات احتیاطی در بخش‌های هماهنگی و پیشگیری و فرماندهی و اطلاع‌رسانی وقوع سبب کاهش مخاطرات خواهد شد و در مواردی همچون اطلاع‌رسانی به کشاورزان و دامداران از بروز خسارت جلوگیری می‌کند.

دکتر رحیمی زنگنه با تأکید بر ضرورت شناسایی مناطق پر ریسک خاطرنشان کرد: در برنامه‌های کاری به این مناطق اولویت داده شود و مواردی همچون تجهیز مکان‌های ارائه خدمات امدادی، استقرار ماشین‌آلات فصول بارندگی همچون خودروهای برف‌روبی، یدک‌کش و … در مناطق مشخص پیش‌بینی شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان کرمانشاه با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مقابله با بحران افزود: انجام تمرین‌های شهرستانی متناسب با پیش‌بینی از اوضاع در آمادگی برای مواقع بحرانی تأثیرگذار است تا بتوانیم در ماه‌های پیش رو و براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی نسبت به بارندگی‌ها آمادگی لازم را داشته باشیم.

دکتر رحیمی زنگنه بر ممانعت از ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها، پاکسازی و لایروبی نهرها در مناطق مسکونی، ساماندهی مسیل‌ها و رودخانه‌های درون شهری و منتهی به مناطق مسکونی شهری و روستایی، جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در آبراهه‌ها، بررسی وضعیت پل‌ها، ایمن‌سازی اجزای غیر سازه‌ای مراکز حساس تأکید کرد.

در این جلسه نماینده اداره کل هواشناسی کرمانشاه گزارشی از پیش‌بینی کوتاه مدت بارندگی‌ها ارائه کرد و سایر دستگاه‌های عضو ستاد نظرات خود را درباره آمادگی برای فصول بارندگی بیان کردند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=30829

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.