• امروز : جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 25 October - 2024
6
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

فراهم کردن دسترسی برابر آموزشی برای همه کودکان یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار بر انسداد مبادی بی‌سوادی است

  • کد خبر : 30081
  • 22 شهریور 1401 - 10:49
فراهم کردن دسترسی برابر آموزشی برای همه کودکان یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار بر انسداد مبادی بی‌سوادی است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، در نشست کار گروه مشترک با معاونت سواد آموزی گفت: دسترسی برابر آموزشی برای همه کودکان یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر انسداد مبادی بی‌سوادی است. به گزارش میلکان، زهرا نجار ضمن تشریح آسیب‌های بی‌سوادی و کم‌سوادی و اثرات مخرب آن بر زندگی اجتماعی و فردی افزود: […]

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، در نشست کار گروه مشترک با معاونت سواد آموزی گفت: دسترسی برابر آموزشی برای همه کودکان یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر انسداد مبادی بی‌سوادی است.

به گزارش میلکان، زهرا نجار ضمن تشریح آسیب‌های بی‌سوادی و کم‌سوادی و اثرات مخرب آن بر زندگی اجتماعی و فردی افزود: یکی از عوامل به‌وجود آمدن پدیده بی‌سوادی در جامعه عدم توجه به مساله انسداد مبادی بی‌سوادی و دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل است.

وی ضمن تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نصیب آموزشی یکسان برای تمامی دانش‌آموزان و ایجاد دسترسی همه آن‌ها به فرصت‌های برابرآموزشی، بستن مبادی بی‌سوادی را از اصلی‌ترین اقدامات  برای جلوگیری از به‌وجود آمدن پدیده بی‌سوادی و کم‌سوادی در جامعه دانست و تاکید کرد این مبادی باید بسته شود.

نجار با اشاره به مفاد سند تحول‌بنیادین در این خصوص گفت: راهکار ۵-۲ سند تحول، برنامه‌ریزی و تمهید مقدمات برای پوشش کامل دوره آموزش عمومی و برخوردار از کیفیت مناسب درتمام مناطق کشور را مورد توجه قرار داده است.

معاون آموزش ابتدایی استان خاطر نشان کرد: ما باید ریشه‌های پدیده بی‌سوادی و کم‌‌سوادی را مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم مشکل کار کجاست،  و در این راه بررسی مبادی بی‌سوادی بسیار با اهمیت است، مدیران مدارس ما موظفند دانش‌آموزان نیاز به تلاش، ضعیف و دارای مشکلات یادگیری را شناسایی، برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنند و در جذب و نگهداری آن‌ها اقدام عملی انجام دهند.

وی افزود: رسالت مدیر مدرسه فقط مدیریت وضعیت آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان نیست بلکه مدیران ما، به ‌عنوان راهبران برنامه درسی باید دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل، بازمانده و نیاز  به تلاش بیشتر را رصد کنند و مشکلات تحصیلی و آموزشی آن‌ها را مورد نظارت و پیگیری قرار دهند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

نجار اظهار داشت: در این میان همکاری و همیاری سایر نهادها و سازمان‌ها بسیار اثر‌بخش است و امیدواریم با تشریح مسائل مربوط و پای کار آمدن سایر دستگاه‌ها و با تشکیل جلسات و همایش‌هایی در این خصوص، به بررسی بستن مبادی بی‌سوادی و کم‌سوادی و پیگیری امور ترک تحصیل استان پرداخته تا بتوانیم سطح آمار بی‌سوادی و ترک تحصیل استان را کاهش دهیم.

وی همه‌گیری بیماری کرونا در چند سال اخیر را در به‌ وجود آمدن پدیده بازمانده از تحصیل دخیل دانست و گفت: علاوه بر این عامل فقر اقتصادی مشکلات فرهنگی و اجتماعی از قبیل بیکاری والدین و غیره از عواملی هستند که در ترک تحصیل دانش‌آموزان موثر هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=30081
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه
  • 450 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.