• امروز : جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 25 October - 2024
4

نتایج جشنواره منطقه ای تئاترافراد دارای معلولیت زاگرس اعلام شد

  • کد خبر : 29630
  • 09 شهریور 1401 - 12:00
نتایج جشنواره منطقه ای تئاترافراد دارای معلولیت زاگرس اعلام شد

دبیر هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت زاگرس و معاونت امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه ازاعلام نتایج بخش های این جشنواره خبرداد. به گزارش میلکان؛ دکترنیلوفر اختیاری افزود: پس از داوری آثار جشنواره نتایج تمامی بخش ها مشخص گردید و برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره در رشته های کارگردانی ، بازیگری […]

دبیر هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت زاگرس و معاونت امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه ازاعلام نتایج بخش های این جشنواره خبرداد.
به گزارش میلکان؛ دکترنیلوفر اختیاری افزود: پس از داوری آثار جشنواره نتایج تمامی بخش ها مشخص گردید و برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره در رشته های کارگردانی ، بازیگری ، نمایشنامه نویسی ، عوامل فنی و… در سه بخش نمایش های صحنه ای ، کودک و نوجوان و عروسکی ، نمایش خیابانی مشخص گردید .
وی تصریح کرد: داوری ها بر اساس نسخه تصویری آثار نمایشی ، انجام شد و بر اساس نظر استادان کیفیت آثار نمایشی علیرغم شرایط کرونا و تعطیلی چند ساله از سطح قابل قبولی برخوردار بوده است .
وی از پیشنهاد اثر برگزیده بخش تئاتر خیابانی به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان خبرداد و اعلام نمود رایزنی ها با دبیرخانه جشنواره در حال انجام است .
دکتر اختیاری با اشاره به اینکه متاسفانه شرایط کرونا فعالیت های مختلف هنری گروهی مددجویان را به شدت محدود کرده بود ، این جشنواره‌ به صورت مجازی و با هدف بررسی چگونگی شروع فعالیت های افراد دارای معلولیت در دوران پسا کرونا ، رصد مسائل پیش بینی نشده در جشنواره ها و همچنین چشم انداز برنامه‌ریزی آینده جهت افزایش فعالیت‌های هنرمندان مددجو و به طبع برگزاری حضوری و زنده رویدادهای هنری در ادوار آتی ترتیب داده شده است.

وی تجربه برگزاری پنجمین دوره جشنواره در کرمانشاه را کاملا با این دوره متفاوت ذکرکرد و تجربه اجرای یک جشنواره کاملا مجازی چه در شیوه دریافت نمایشنامه ها ، بازخوانی داوران محترم ، دریافت آثار برنامه ریزی جهت تصویر برداری کاملا حرفه ای و استفاده از ظرفیت پلتفرم های مختلف جهت نمایش در بستر فضای مجازی را چالشی جذاب برای هنرمندان مدد جو و ستاد دبیرخانه هفتمین جشنواره افرادی دارای معلولیت زاگرس دانست .

وی خاطر نشان کرد: هنرمندان کرمانشاه در زمینه فعالیت های هنری افراد توانیاب بسیار شاخص است و بخصوص در زمینه تیاتر همیشه جزو سرآمدان کشور بوده به شکلی که فعالیت بخشی از این عزیزان امروز در سطح حرفه ای ادامه دارد و شاهد این مدعا حضور در جشنواره بین المللی فجر ، بین المللی کودک همدان , بین المللی مریوان و بسیاری جشنواره های ملی دیگر است و قطعا اگر شرایط مهیا گردد از این ظرفیت جهت اجرا در رویدادهای فرا مرزی و جهانی هم می توان بهره برد که این جشنواره به دنبال ایجاد شرایطی است که از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی این پتانسیل برای اتصال به رویدادهای جهانی استفاده نماید .

داوری مرحله نهایی این دوره از جشنواره را آقایان دکتر قطب الدین صادقی ، دکتر حمید کاکاسلطان و علی عسگری بر عهده داشتند و مرتضی اسدی مرام به عنوان دبیر اجرایی و مسئول کمیته داوران نماینده دبیرخانه در روند داوری ها بودند .
هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت زاگرس با همکاری ادارات کل بهزیستی کرمانشاه ، همدان ،کردستان ، ایلام و لرستان در برگزار گردید .

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=29630

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.