مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: توسعه عدالت تربیتی و تأمین نصیب برابر آموزشی از محور های اصلی مورد بحث در اجلاس سی و ششم روسای آموزش و پرورش است
به گزارش میلکان، سلمان محمدی،مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در حاشیه سی وششمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش کشور گفت: توسعه عدالت آموزشی، تربیتی و نصیب برابر آموزشی که از مهمترین اهداف سند تحول بنیادین می باشد از محور های اصلی مورد بحث در اجلاس سی و ششم روسای آموزش و پرورش است.
محمدی افزود: در این راستا قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر از ابتدای تابستان سال جاری در مرکز استان ها تشکیل شد تا خدمات رسانی مطلوب و درخور به دانش آموزان بازمانده از تحصیل، دانش آموزان کم بضاعت، حاشیه نشین، ساکن مناطق محروم و کم برخوردار ارائه گردد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین با تأکید بر توجه همه جانبه به ابعاد وجودی انسان درسیاست گذاری و برنامه ریزی های کلان تربیتی تصریح نمود: سند تحول بنیادین به دنبال تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است و در این میان پیوند میان ساحت های تربیتی با دروس بسیار اهمیت دارد چرا که تمامی معنا و مفهوم آموزش و پرورش در مدرسه متبلور گردیده و باید آثار اجرایی سند تحول بنیادین را در مدارس مشاهده کنیم.
وی خاطر نشان داشت: خوشبختانه در استان ما کار های خوبی در خصوص اجرایی شدن سند تحول انجام گرفته که تدوین برنامه های عملیاتی در سطوح استان، مناطق و مدارس و نیز تدوین چشم انداز آموزش و پرورش استان برای سال های پیش رو از جمله آنها است.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: استفاده از ظرفیت جوانان در اجرایی نمودن سند تحول گامی برای شروع در این زمینه است و باید گفت: مخاطب اصلی در بیانیه گام دوم انقلاب، معلمان جوان هستند که در مدارس حضور دارند و در اجرایی نمودن سند تحول در مدارس نقش اساسی دارند.
گفتنی است: سی و ششمین اجلاس سالانه روسای آموزش و پرورشبا شعار «آموزش و پرورش دانشبنیان و تحولآفرین، پیشران ایران قوی» با حضور ۷۳۱ مدیر آموزش و پرورش، ۳۲ مدیرکل آموزش پرورش، ۳۱ مدیرکل نوسازی، ۳۱ رؤسای دانشگاه و ۳۱ مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن اجلاس سران برگزارشد.