• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
7
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

اساس تعلیم و تربیت در دوره‌ی کودکستان و پیش از ورود به دبستان است

  • کد خبر : 29151
  • 27 مرداد 1401 - 21:50
اساس تعلیم و تربیت در دوره‌ی کودکستان و پیش از ورود به دبستان است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: اساس تعلیم و تربیت در دوره‌ی کودکستان و پیش از ورود به دبستان بنیان نهاده می‌شود. به گزارش میلکان، زهرا نجار  ضمن اشاره به این نکته که از بدو تولد تا ۶ سالگی ایام طلایی رشد کودک است که شخصیت و هویت کودکان در این دوره شکل می‌گیرد افزود:کودکان […]

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: اساس تعلیم و تربیت در دوره‌ی کودکستان و پیش از ورود به دبستان بنیان نهاده می‌شود.

به گزارش میلکان، زهرا نجار  ضمن اشاره به این نکته که از بدو تولد تا ۶ سالگی ایام طلایی رشد کودک است که شخصیت و هویت کودکان در این دوره شکل می‌گیرد افزود:کودکان امروز سرمایه‌های آینده کشور هستند و هرگونه تلاش برای غنی کردن آموزش و تعلیم و تربیت آن‌ها، تلاش در راستای ساختن ایرانی قوی و دانش‌آموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی و تربیت چند ساحتی آنان خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خطاب به تمام والدین کودکان گفت: دوره‌ی پیش از دبستان (کودکستان) را حتما جدی بگیرند و نسبت به ثبت‌نام فرزندانشان قبل از دوره‌ی دبستان یعنی سنین ۴ تا ۶ سالگی اقدام نمایند.

وی ضمن اشاره به فواید بی‌شمار آموزشی تعلیم و تربیت دانش آموزان در سال‌های قبل از ورود به  دبستان اظهار داشت: گذراندن دوره‌ی پیش از دبستان امکان مداخله زود هنگام و شناسایی مشکلات یادگیری را فراهم می‌سازد که این موضوع یکی از عوامل کیفیت بخشی به پایه اول دبستان است، بزرگترین چالش‌ها و مشکلات آموزشی برای دانش‌آموزانی خواهد بود که دوره‌ی پیش دبستان و آموزش در کودکستان را نگذرانده‌اند، بنابراین الزام دارد اولیاء نسبت به ثبت‌نام  فوری دانش‌آموزان در این دوره اقدام کنند.

وی افزود: اهمیت تعلیم و تربیت اسلامی کودکان در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته و بارها در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌خصوص در هدف عملیاتی یک و پنج و راهکار ۱-۵ و ۷-۵ بر طراحی و تدوین برنامه تعلیم و تربیت انعطاف پذیر تاکید شده است و  برای آن چارچوب تعریف گردیده است.

نجار گفت: بر اساس راهکار ۳-۱۷ سند مذکور اصلاح و به‌روز‌آوری روش‌های تعلیم و تربیت با تاکید روش‌های فعال،گروهی و خلاق مورد تاکید قرار گرفته است.

نجار اظهار داشت: بنا به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت تعلیم و تربیت دوران کودکی و انسجام مراکز آموزشی و جلوگیری از آموزش‌های پراکنده در آموزش و تربیت کودکان، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تشکیل گردید و متولی و مسئول این امر مهم در سطح کلان گردیده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار یادآورشد: با توجه به نامه ۱۵۵/۱۴۰ مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۳مقام عالی وزارت تمامی فعالیت‌های مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی در مناطق، نواحی و شهرستان‌ها برعهده حوزه معاونت آموزش ابتدایی و مدیر کل آموزش و پرورش استان  می باشد.

نجار با تاکید بر تشکیل گروه تیم استانی تعلیم و تربیت کودکستان نواحی و مناطق  با حضور تمامی مدیران موسسان و مربیان مهدها و پیش‌دبستانی مستقل ضمیمه دولتی و غیر‌دولتی و مراکز انتقال یافته از بهزیستی، دارالقرآن‌ها گفت: اهداف، محتوا، روش‌ها و ارزیابی از برنامه‌های درسی کودکستان‌ها در دوره‌ی اول و دوم تحت نظر معاونت آموزش ابتدایی و اداره دبستانی و پیش‌دبستانی و در چارچوب قوانین و مقررات آموزش و پرورش و سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک می‌باشد.

معاون آموزش ابتدایی استان عنوان کرد: تشکیل کمیته نظارت و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های کودکستان‌ها و صدور ابلاغ برای اعضا و تدوین جدول زمان‌بندی جلسات و ارسال گزارش فصلی به اداره کل از دیگر مصوبات معاونت ابتدایی آموزش و پرورش استان در راستای متمرکز کردن فعالیت کودکستان ها است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=29151
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه
  • 775 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.