• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
5

توانمند سازی آسیب دیدگان با آموزش های ویژه

  • کد خبر : 26569
  • 28 خرداد 1401 - 9:39
توانمند سازی آسیب دیدگان با آموزش های ویژه

با هدف کنترل آسیب های اجتماعی و مدیریت آنها و ایجاد و افزایش نشاط و سرگرمی ، تفاهم نامه همکاری متقابل در حوزه های اجتماعی و فرهنگی میان دادگستری استان و جمعیت هلال احمر به امضا رسید. به گزارش میلکان؛ رییس کل دادگستری استان کرمانشاه هدف از این تفاهم نامه را همکاری دادگستری با همه […]

با هدف کنترل آسیب های اجتماعی و مدیریت آنها و ایجاد و افزایش نشاط و سرگرمی ، تفاهم نامه همکاری متقابل در حوزه های اجتماعی و فرهنگی میان دادگستری استان و جمعیت هلال احمر به امضا رسید.
به گزارش میلکان؛ رییس کل دادگستری استان کرمانشاه هدف از این تفاهم نامه را همکاری دادگستری با همه نهادهای خدمت رسان به مردم خصوصا جمعیت هلال احمر درراستای کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی دانست و گفت مشخصا منشا بسیاری از جرائم ، آسیب های اجتماعی است و جمعیت هلال احمر به عنوان نهاد مسئول در حوزه کنترل و مدیریت آسیب ها با آموزش های همگانی می تواند در کاهش جرائم مفید و موثر واقع شود.

دکترتوسلی زاده با توصیه به تقویت آموزش های همگانی و تاکید بر آنها یادآور شد: تقریبا تمامی افرادی که در معرض جرائم قرار دارند آسیب دیده هستند که برای اداره کم هزینه جامعه نیازمند کنترل با رویکرد آموزشی هستیم و این تفاهم نامه در این راستا منعقد می شود.

وی درادامه با حضور در کمپ ترک اعتیاد چشمه سفید و بازدید از بخش های مختلف آن گفت: بر آنیم با استفاده از تمام ظرفیت ها تلاش کنیم افراد در معرض آسیب و جرم قرار نگیرند و اگر نشد با ریشه یابی و شناسایی منشا آن، در مقام جبران برآییم.

رئیس کل دادگستری خاطر نشان ساخت: بی شک منشا آسیب ها ریشه های مختلف اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و … دارد و معتقدیم نقطه قوت در ریشه یابی و شناسایی آسیب هاست و باید با توانمند سازی آسیب دیدگان و آموزش آنها از رخداد بسیاری از جرائم جلوگیری کرد.

لازم به ذکر است به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یکی از برنامه هایی که در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفته است، مدیریت آسیب ها و همکاری با نهادهای خدمت رسان به آسیب دیدگان اجتماعی است و تلاش می شود با بازاجتماعی نمودن آسیب دیدگان با روش های علمی و آموزشی و حرفه آموزی به آنها از سوی این معاونت و همکاری با نهادهای متولی ، این مهم به جدیت مورد پیگیری قرارگیرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=26569

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.