• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
3

لغو ممنوعیت ثبت مواد معدنی، ویژه گروه‌های یک و دو

  • کد خبر : 19493
  • 19 اردیبهشت 1400 - 5:16

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: ممنوعیت ثبت مواد معدنی گروه‌های یک و دو لغو شد. به گزارش میلکان آنلاین؛ اسکندری مواد معدنی گروه یک و دو را شامل شن، ماسه، خاک رس و سنگ‌های لاشه ساختمانی عنوان کرد و گفت: لغو ممنوعیت با توجه به درخواست متعدد معدن داران و نیاز […]

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: ممنوعیت ثبت مواد معدنی گروه‌های یک و دو لغو شد.

به گزارش میلکان آنلاین؛ اسکندری مواد معدنی گروه یک و دو را شامل شن، ماسه، خاک رس و سنگ‌های لاشه ساختمانی عنوان کرد و گفت: لغو ممنوعیت با توجه به درخواست متعدد معدن داران و نیاز منطقه برای انجام طرح‌های ساخت‌وساز صورت گرفت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: ثبت مواد معدنی گروه‌های یک و دو از سال ۹۸ ممنوع شد و هم‌اکنون بر اساس رأی شورای عالی معادن کشور، فعالان بخش معدن می‌توانند نسبت به ثبت درخواست مواد معدنی (یک و دو) در سامانه کاداستر اقدام کنند.

وی گفت: مهم‌ترین راهبرد بخش معدن استان فعال‌سازی معادن راکد است که با توجه به ابلاغیه مقام عالی وزارت در سال گذشته ۱۰ فقره پروانه بهره‌برداری معدن، گواهی کشف و پروانه اکتشاف به مزایده گذاشته شد.

اسکندری افزود: مقدمات برگزاری مزایده ۹۰ فقره معدن دیگر انجام‌شده است که احتمالاً اواخر اردیبهشت‌ماه امسال به‌صورت سراسری اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۳۵۰ محدوده درخواستی بلوکه‌شده استان اسفندماه سال گذشته در بخش رزرو آزادسازی سامانه کاداستر قرار گرفت اما به دلیل مشکلات فنی به زمان بعد موکول شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای تسریع در آزادسازی این محدوده‌ها گفت: آزادسازی این محدوده‌ها نیز به‌صورت سراسری اعلام خواهد شد.

اسکندری افزود: سال گذشته ۲۰ واحد معدنی راکد با اشتغال بالغ‌بر ۱۵۰ نفر فعال شد و امسال نیز فعال‌سازی ۱۳ واحد معدنی در برنامه فعال‌سازی این سازمان قرار دارد.

وی گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط با حوزه معدن تعامل بیشتری داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=19493

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.