• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
5

آمادگی شبکه تعاونی های روستایی استان کرمانشاه جهت توزیع نهاده‌های دامی به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی خشکسالی

  • کد خبر : 19348
  • 13 اردیبهشت 1400 - 5:24

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در گزارشی اعلام کرد: شبکه گسترده و مردم نهاد تعاونی های روستایی استان با توجه به وظیفه ذاتی خود در خدمت رسانی به کشاورزان و دامداران استان آماده هرگونه خدمات به روستاییان و کشاورزان می باشد. به گزارش میلکان آنلاین؛  مهندس ایرج صفایی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و […]

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در گزارشی اعلام کرد: شبکه گسترده و مردم نهاد تعاونی های روستایی استان با توجه به وظیفه ذاتی خود در خدمت رسانی به کشاورزان و دامداران استان آماده هرگونه خدمات به روستاییان و کشاورزان می باشد.

به گزارش میلکان آنلاین؛  مهندس ایرج صفایی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و بروز خشکسالی در سال آبی جاری اقدامات و تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب خشکسالی توسط اتحادیه دامداران استان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول به برنامه‌های مدیریت تعاون روستایی و استان در این خصوص اشاره نمود و گفت: اتحادیه دامداران استان به شرط تامین نقدینگی از سوی سازمان جهاد کشاورزی و همچنین بانکهای عامل آماده خرید جو از کشاورزان و ذخیره نمودن آن در انبارهای استاندارد شبکه تحت پوشش می باشد.

مدیر تعاون روستایی استان در ادامه خواستار تداوم عرضه نهاده‌های دامی یارانه‌ای و تبدیل آن به کنسانتره دامی و همچنین تخصیص سبوس به اتحادیه دامداران استان جهت استفاده در بلغور نهاده به منظور افزایش حجم کنسانتره شد.

این مقام مسئول بخش کشاورزی استان امهال وام دامداران استان توسط بانکهای عامل و همچنین خرید دام کشتاری توسط شرکت پشتیبانی امور دام را اقدامی حمایتی جهت جلوگیری از افت شدید قیمت دام و طرفی جلوگیری از قاچاق دام به خارج از مرزها عنوان نمود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های اتحادیه دامداران استان را خرید کاه و علوفه بعد از برداشت محصول عنوان نمود و گفت: در صورت تخصیص و تامین اعتبار توسط سازمان جهاد کشاورزی و بانک‌های عامل، اتحادیه دامداران نسبت به معرفی دامدارانی که تقاضای تسهیلات دارند اقدام خواهد نمود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اتحادیه مذکور نهاده های دامی را در سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی خریداری و با تبدیل آن به کنسانتره از طریق کارخانجات خوراک دام، نسبت به توزیع آن اقدام می نماید.

🔹مهندس صفایی افزود: این توزیع با نظارت و صدور حواله توسط تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد که به ازای هر دام سبک ۱۵ کیلوگرم و هر دام سنگین ۱۰۰ کیلوگرم به صورت ماهانه با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۳۰۰۰۰ ریال میان دامداران استان توزیع میگردد.

وی در ادامه افزود: تامین نهاده‌های دامی بر عهده معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی می باشد که مقدار توزیع آن نیز توسط آن معاونت تعیین می گردد.

مدیر تعاون روستایی استان در خاتمه به عملکرد توزیع نهاده های دامی در سال ۹۹ اشاره ای داشت و گفت: در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار تن نهاده میان دامداران استان توزیع کرده است.

وی همچنین افزود: در سال جاری بیش از سه هزار تن کنسانتره خریداری و از طریق شرکت‌های تحت پوشش توزیع گردیده است.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=19348

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.